pondelok 3. apríla 2017

8.mesiac

Čo povedať, slečna veľká to je. Konečne aj s prvým zubom. Podľa ,,tabuľkových zdrojov,, by mala mať do konca ôsmeho spodné dva. Necháva si to na poslednú chvíľu?
A to je to. Internet a múdre brožúry sú zradné, pre mňa len informačné a mnohokrát len vo mne vyvolávajú pochybnosti o sebe i dieťati, ak sa deje niečo mimo stanovenej normy. Prečo to teda pozerám? Lebo človek je tvor zvedavý 😁
Ale časom sa vo mne vytvorilo : Ja som v kľude, kód POKOJ zadaný. Aj keď občas ,,ženská,, panika vykukne z mojich očí.
Neviem ako vy, ale máme za sebou aj prvú celú prespanú noc. Waw. Zatiaľ teda len jedna. Ani som si ju nevychutnala. Odvtedy nič. To aby som si nezvykla 😁

Senzitívne obdobie - pohyb

Tak je z Oli lezúň. Spočiatku urobila len pár ťahov, skôr sa držala vo svojej zóne a končila mesiac tým, že to ide jedna radosť. Ale je skôr rozvážna, pozerá, sleduje a rozmýšľa. Motiváciou jej bola fľaša s vodou. Potom som jej začala stavať vežičky z farebných poharikov. Čo je zase zaujimavé, nechce ich zhodiť, ale chce si vziať ten vrchný pohárik.


A veľká motivácia bol ďiaľkový ovládač a mobil. Telku takmer vôbec nepozeráme a priznávam, mobil vidí, keď ju fotím. Alebo, že by podedila technický gén? 😁

Senzitívne obdobie - skúmanie predmetov

Ale zaujimavé bolo, že nedala si mobil či ovládač hneď do úst, ale začala ich skúmať. Obzerala, pretáčali, prekladala z ruky do ruky, dokola tie isté pohyby, pobúchala po zemi. Na konci mesiaca toto robí aj s inými predmetmi, ktoré majú zložitejší tvar. Usudzujem, že je to určité senzitívne obdobie na skúmanie predmetov. Urobila som si test: priesvitná plastová miska ponúknutá. Výsledok: odhodená po sekunde preč.

Senzitívne obdobie - vyťahovanie predmetov

Začalo to tým, že som jej nechala košík s hračkami v jej hernom poli v obývačke. Že čo urobí. A div sa svete, ona si ten kôš postavila a začala sa v ňom veselo hrabať. Tak sme jej ho ponúkali a ona si vysťahovala a čo, nechcela, zahadzovala. 


A tak som jej vyrobila jednoduché aktivity na podporu tohoto SO. A veľmi ju to baví. 
Vyťahovanie: 
- starších ponožiek zo škatuľky, 
- jednoduchých predmetov základných farieb zo škatuľky
- mäkkých a malých loptičiek zo škatuľky
- stužiek a slamiek z plechovky od UM
- nanuky zo stojana (Tescoma) 




Ponúkla som jej aj vyberačku zvieratiek a celkom sa chytá, keď má náladu byť trpezlivá.
Zopakovali sme si aj aktivity z minulého mesiaca, ktoré ju vtedy moc nenadchli a teraz s nimi nemala problém a zabavili. Šuštavá fólia z autolekárničky a vyťahovanie z koša na prádlo




Takže celkom plodný mesiac. Akčný. A počasie je jedna báseň, jar všade vo vzduchu a my už veľa času trávime vonku. Ale určite budeme niečo rozvíjať aj v ďalšom mesiaci. 

Želáme vám krásne jarné dni. 
Oli, mamina a tatino









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára