štvrtok 17. novembra 2016

Hry na postreh a iné...

Keď som ešte robila v škoke, rada som vyrábala pre deti hry. Mnohé boli inšpirované hrami z obchodu či lisovaním katalógu. Ale ja som do tých mojich dala srdce. 

Grabolo po domácky 

Potrebujeme: farebný papier, laminovačku, kocky s farbami. Ale viem si predstaviť, že sú namiesto papierových kolečiek, drevené či látkové. 
Príprava: Na farebný papier som si urobila kolieska podľa farieb na kocke a zalaminovala. Vrámci šetrenia sa mi podarilo vystrihnúť aj malé kolieska, ktoré sa môžu zaradiť do hry. Oranžové tam nie sú. Ale vy si môžete pripraviť aj tie.
Prvá verzia: Hádzať môžete jednou kockou, dieťa nájde a dá si na bok. Môžete pridať misku, krabičku čokoľvek a bude triediť nájdené farby. Ak nemáte oranžové kolirska-Keď padne oranžová, zoberie inú farbu. Ak padne farba, ktorá sa minula, hádže ešte raz.
Druhá verzia: Hádže sa dvoma farebnými kockami. Ak hráte s dvoma deťmi: Dieťa, ktoré zoberie prvé dve kolieska farby určené kockami, si ich necháva. Ak padne oranžová,  môže sa zobrať ľubovoľná farba kolieska. Ak sa niektorá farba minie, berie sa iba tá, čo je. Vyhráva dieťa, ktoré má najviac koliesok. Ale hádzať môžte aj jednou dieťaťu.
Tretia verzia: Pridať si môžte aj čísla. Vtedy sa hádže číselnou kockou i farebnou. 
Môžete si nachystať len kolečká s číslami.

               

Cukríky po domácky

Príprava: Na papier som si pokreslila veľa cukríkov, s využitím farieb na kocke. Zalaminovala som ich, vystrihla. Mám tri kocky. Teda mi vyšlo veľa variácií. 
Hádže sa farebnými kockami a hľadá sa daná variácia. 
Ak chcete, môžete si vytlačiť moje. 


Na jazere

Potrebujeme: hrací plán, kocky, figúrky 
Príprava: vytlačte si hrací plán, vyfarbite a zalaminujte
Je na vás, ako si to vyfarbíte. Ja som vyfarbila podľa kocky, na ktorej máme farebné guličky: Oranžová, červená, fialová,  žltá, modrá, zelená. Ako panáčiky máme zase figúrky z lidla, tie prícucky. Ale keď nemáte, klasickými figúrkami nič nepokazíte. A môžete použiť aj klasickú kocku s číslami. Záleží na vás.
Vysvetlivky:Žaba - posúva z lekna, na ktorom má jazyk o 4 políčka dozadu.Vážka - posúva o dve políčka dopredu.V každom riadku ešte bude zelené lekno, ktoré zastavuje na jedno kolo.

Vesmírna invázia

Spoločenská hra pre deti z mojej tvorivej dielne. To bola moja prvá...Princíp je ako v ,,Žížaly a rebríky".
Vysvetlivky
Miska: Zelený slíz pre ufóna: Hádžeš ešte raz.Laserová pištol: Laser tvojho mimozenšťana zastaví: Jedno kolo nehráš.Meteorit: Trafil ťa, posunieš sa dole. Príklad z 33 na 29, alebo zo 64 na 36...atďUfónska loď: Kamoš Ufón ťa zvezie, posúvaš sa hore. Napríklad z 5 na 24, zo 14 na 42...atď.
Hru mám vytlačenú na tvrdom papiery, vyfarbenú vodovky+voskovky, zalaminátovanú, figúrky sú z Lidl, kedysi to dávali k nákupu. Možno aj vy také máte doma. A keď nie, isto máte klasik figúrky...




Želáme vám príjemné chvíle pri hre.
Oli, 








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára